2019. június 16., vasárnap

Motor: Karburátor tisztítás

Történt velem, hogy egy reggeli időben munkába menet útközben egyszer csak elkezdet dadogni a motorom. Olyan érzés volt mintha kezd kifogyni belőle a benzin. Így gyorsan átkapcsoltam tartalékra a benzincsapot és irány az első benzinkút. Kicsit gyanús volt mert eddigi tankolásaim alapján még kb 2-3 napra elég kellet hogy legyen benne a benzin. GOndoltam lehet a nagy meleg miatt kicsit több párolgott el. Benzinkút felé közeledve nem javult a helyzet. Alapjáraton bírt pörögni de ahogy terhelést próbáltam átadni a kerekekenek rögtön megint elkezdet dadogni. Éreztem akkor valami komolyabb baj van. Tankolás után munkába menet egész idő alatt figyeltem és próbáltam kideríteni vajon mi a baj. Végigvettem fejben sorba kipufogóból jön a gáz, alapjáraton egyenletesen jár (bár a szivatót rajta kellet hagynom mert akkor kapott csak elég benzint), gyertya nem lehet mert akkor alapjáraton is kihagyna illetve kipufogóban rendszeresen berobbanna az oda kiáramló benzin. Mire így végigzongoráztam csak egy lehetőség maradt, hogy a karburátorra ráfér egy tisztítás.

Munkában az első 30 percet bevalom azzal töltöttem, hogy gyorsan kiderítsem a tisztítás menetének. Mivel eddig csak a kis robogóm karburátorát kellet pucolnom. Ott könnyü dolgom volt. Csak alapjáratott kellet beállítanom utána egy karburátoron. Itt viszont négy van. Jön a szinkron kérdése. Láttam, hogy szervízekben ez két külön tétel így gyanítottam, hogy meglehet csinálni úgy, hogy a szinkron ne csússzon el. Pár videó megnézése után elhatároztam, hogy nekiveselkedek magam a tisztításnak. Drágának tartottam azt a 20000 forinttól kezdődő tisztítási díjat. Mit veszíthetek? Legfelejebb beviszem majd egy szervízbe és akkor megcsinálják. Ha meg sikerül egyedül akkor már spóroltam húsz ezret.

És akkor jött a kiszerelés. Ügyeltem minden csavarra mit honnan veszek ki.

Igyekeztem fényképeket készíteni, hogy később lássam mit honnan húztam le, mi hogy állt (csövek, csavarok, csonkok).

Tank leresztése után leszereltem. Három gumicső csatlakozik hozzá. Egy üzemanyag adagoló, egy vákum cső és egy szellőztető.

Ezután leszereltem a szívató bowdent.


És most jött a neheze. Nézegettem, hogy tudom leszerelni a levegőszűrőt. Hát egy időután rájöttem, hogy sehogy. Ugyanis a levegőszűrőt akkor tudom kivenni ha a karburátort kiszedem. Levegő beömlő csonkokon kilazítottam a bilincseket, megfigyelve hogy melyik csavar merre néz. Ugyanis a belsőket is el kell érni csavarhúzóval. Meglazítottam azokat a bilincseket is amelyek a blok felé vezető gumicsőket rögzítenek. És próbáltam a karburátort előre, hátra tologatva mozgatni, hogy melyik oldalt tudom kibújtatni. Nem nyert egyik sem. Nincs más maradt, hogy a gumicsöveket is le kell venni a karburátor és a blok között. 5-s imbusz kulcs elővéve és hajrá lelazítani őket. Figyelem. Szükség lesz egy kis méretű imbuszra is mert a belső résznél lévő csavarokat csak azzal lehet csavarni. Kis kezűek előnyben mert miután kulccsal meglazítottam mindegyiket kézzel próbáltam lecsavarozni. Ugyanis kulccsal nagyon kevés a mozgás tér. Egy ideig elszórakoztam ezzel.
csavarok kiszerelése után már kicsit többet mozgott a karburátor is hisz a csinkok is elengedtek. Így egyseével kitudtam szedni a gumicsöveket és hogy ne veszítsem el a csavarokat biztonság kedvéért visszacsavartam őket.
A gumi csövek leszereléséhez az olaj csövet is le kell szedni mert útban van.





Miután lett mozgástér a karburátor már ki is jött. Még mielött leszedtem a gáz bowdeneket is kikötöttem. Őket csak azután tudtam miután már eltudtam forgatni a karburátort. Addig esélytelen mert nem lehet kiakasztani.


Másnap jöhett a tisztítás.


Mégy egy gyors kép arról, hogy mi hol van a karburátoron mivel a felső fedeleknél ott van a szivató bowden rögzítője és nem szereteném elfelejteni hol is pontosan.


Szétszerelés, tisztítás után jöhet a visszarakás. Persze a kevés hely miatt ez is nehéz. A blokkot a gumics csövek helyénél letörölgettem. Azért mert amikor vissza kell tuszkolni a gumicsöveket akkor kosz mehet be a hengerekhez. A visszaszerelés csak a gumicsövek csavarjainak visszahelyezése és a becsavarása miatt volt nehéz. Ez nekem kb másfél órába telt mire végeztem. Miután végeztem, összeraktam a motort beindítottam. Szépen ment, Nem dadogott. korábban már gázadásnál álló helyzetben is dadogott így ezt figyeltem. Nem volt ilyen problémám. Alapjárat is stabilan ment. Kis melegedés után szívatót is lejebb vettem és nem fulladt le. Ma pedig csinálok vele egy próbakört.

Videó ami alapján szedtem szét a kraburátort itt találtam:



Remélem tudtam másoknak egy kicsit segíteni akik szintén szerelő hiányában vannak. Vagy nem akarnak heteket várni mire valaki megcsinálja.

Sok sikert!

1 megjegyzés:

  1. Best 777 casino bonuses and promotions in 2021 | Tricktoactoe
    777 Casino Bonus Codes. 심바 사이트 Players are able to earn 777 casino bonus 스포츠 토토 판매점 찾기 샤오 미 offers by 사설 토토 소액 기준 큐어 벳 creating a new account. 파워볼 밸런스 분석 벳무브 The process for playing this online 스포츠토토 부스 샤오미 casino

    VálaszTörlés